Trouwen doe je met de 'bruiloftsspecialist'!

Maak samen met Livegekookt een eigen draaiboek voor je huwelijk!


trouwen, bruiloft, huwelijk, checklist, catering, cateraars

1. Wil je de kerkelijke ceremonie en het stadhuis op één dag plannen? Of liever twee dagen?

2. Stel zo vroeg mogelijk de datum vast voor je bruiloft: voor jezelf uiteraard maar reserveer meteen ook het stadhuis en/of de kerk.

3. Kies je getuigen en vraag ze of ze bereid zijn om deze taak op zich te nemen.

4. Laat je trouwdatum weten aan je beste vrienden en meest dichtbije vrienden. Je kunt hier eventueel Save-the-dates kaartjes voor gebruiken.

5. Informeer naar de benodigde documenten voor het huwelijk, dit kan variëren per gemeente.

6. Maak een afspraak met de voorganger van uw kerk voor een eerste kennismaking.  Informeer naar welke formaliteiten nodig zijn voor het kerkelijk huwelijk.

7. Zoek je geboorteakte op en controleer of je paspoort nog lang genoeg geldig is.

8. Denk na over de omvang van het huwelijk en stel een voorlopige gastenlijst op.

9. Op basis van het aantal gasten kun je gaan nadenken over de opzet van de catering en locatie - denk aan een tent, vergunningen etc.

10. Bepaal wat voor bruiloft je graag wilt: traditioneel, klassiek, romantisch, modern, een bepaald thema… Vergeet niet je partner te betrekken in dit besluit. Je staat zelf misschien te springen bij het idee van een bruiloft in rock ‘n roll stijl, maar misschien denkt je partner daar toch anders over.

11. Maak een trouwbudget: bepaal het totaalbudget en hoeveel je aan welk onderdeel wilt besteden (feest, huwelijksreis, trouwjurk, …).

12. Maak een map met daarin alle documenten voor de bruiloft van (belangrijke papieren, offertes, bevestigingen, facturen, en natuurlijk deze checklist ).

13. Ga gezellig met je aanstaande uit eten, jullie zijn zo druk bezig met de bruiloft, vergeet elkaar niet!

14. Maak een bruiloftsite (tip! Facebook!) en deel deze pagina met je gasten.

15. Maak een tijdsschema van de trouwdag: hoe laat begint alles, hoe lang duurt alles? (ceremonie, receptie, feest, …)

16. Plan de invulling van de ceremonie en bespreek dit met de pastoor of ceremoniemeester.

17. Voor een kerkelijk huwelijk: zoek de teksten en liederen uit die je wilt gebruiken.

18. Regel de muziek voor tijdens de ceremonie.

19. Maak een afspraak met de DJ, muzikant of band en bespreek de muziek die je wilt horen. Op je bruiloftsite kunt je ook direct aan je gasten vragen welke muziek zij graag horen!.

20. Vraag aan je getuige of ceremoniemeesters of zij het aanspreekpunt willen zijn voor het rondlopende personeel. Dan kunnen jullie optimaal genieten van het feest!

21. Bespreek met je contactpersoon van Livegekookt catering ook het hele dagschema, zodat wij je vragen van andere genodigden kan beantwoorden.

22. Bespreek met je contactpersoon de verdere wensen voor de dag: mogen gasten bijvoorbeeld stukjes doen op jullie bruiloft? Wat wil je verder absoluut wel/niet?

23. Verder nog wilde plannen? Regel dat dan nu. Vuurwerk? Entertainers?

24. Niet vergeten: bestel de trouwkaarten!

25. Tijd om je creatieve kant aan te spreken en na te denken over de decoratie! Niet zo´n creatief persoon? Livegekookt catering heeft alle expertise inhuis om jullie op ideeen te brengen!

26. Tijd om de uitnodigingen te versturen! Voeg een plattegrond toe. Je kunt ook alle informatie op je Facebookpagina zetten.

27. Denk na over de cadeaus: leg je een cadeaulijst in een winkel of registreer je een online cadeaulijst? Met dit laatste maak je het je gasten heel makkelijk, zij kunnen online een cadeau kiezen uit de door jullie samengestelde cadeaulijst en jij ontvangt het geschonken geld op je bankrekening.

28. Neem samen een middagje vrij om de trouwringen uit te zoeken.

29. Overweeg je een inscriptie voor in de trouwringen? Regel dit ook meteen, het kan tot 4 weken duren voordat de inscriptie klaar is.

30. Check of je alle benodigde papieren in orde hebt.

31. Wil je trouwen onder huwelijkse voorwaarden, maak dan nu een afspraak bij de notaris (anders trouw je automatisch in gemeenschap van goederen).

32. Kies een bloemist voor het bruidsboeket, bloemen op de trouwauto en voor de decoratie. Plaats meteen de bestelling.

33. Maak een afspraak met de kapper, visagiste en eventueel de nagelstyliste

34. Maak een afspraak met de pastoor om het draaiboek door te spreken: muziek, middenstuk, afsluiting.

35. Werk de gastenlijst bij: wie heeft afgezegd, wie heeft bevestigd? Benader gasten die nog niet hebben gereageerd. Houd ook je eigen huwelijks Facebookpagina bij.

36. Heb je een luie ceremoniemeester, maar wil je wel een vrijgezellenfeest? Dan regel je het gewoon zelf. Moet je wel nu beginnen!

37. Regel het transport van uw gasten van de kerk naar de receptie naar het feest. Check of gasten met auto´s komen. Of heb je liever één origineel vervoersmiddel voor iedereen, zoals dehistorische tram in Rotterdam die je van het stadhuis brengt naar waar je maar wilt!

38. Verwacht je gasten uit het buitenland? Check dan of zij hulp nodig hebben bij het regelen van accommodatie. Uiteraard het liefst in de buurt van de trouwlocatie.

39. Kijk ook hoe je gasten uit het buitenland deze kant opkomen. Misschien kunnen ze met elkaar carpoolen?

40. Haal de trouwringen op en controleer de inscriptie.

41. Maak de tafelschikking.

42. Koop het gastenboek en eventueel een ringkussen.

43. Probeer je bruidsjurk en trouwpak: kleine wijzigingen kunnen nu nog worden doorgevoerd.

44. Check of de bestelling van de bloemen bij de bloemist goed is gegaan.

45. Loop je bruidsschoenen in! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen!

46. Bespreek met de band of DJ wat zij nodig hebben op de trouwlocatie qua techniek en zorg ervoor dat alles in orde is.

47. Komen er kinderen naar de bruiloft? Heb je daar voldoende voor geregeld? Nee? Nu doen!

48. Organiseer een cadeautje voor de gasten.

49. Ga je direct na de bruiloft op huwelijksreis? Tref dan de laatste voorbereidingen.

50. Lezen jullie geloften voor? Klim in de pen en schrijven maar!

51. Geef het definitieve aantal bruiloftsgasten op aan jullie contactpersoon van Livegekookt Catering!

52. Maak een speech om de gasten van harte welkom te heten.

53. De bruidegom gaat idealiter een week voor de bruiloft naar de kapper. Dan zit het haar niet te ´vers geknipt´ maar wel weer verzorgd in model.

54. Geniet van je vrijgezellenfeest!

55. Zorg dat je koffer is gepakt, leg je reisdocumenten klaar, kies een outfit voor in het vliegtuig, etcetera.

DE DAG VOOR HET HUWELIJK

56. Maak een tas met alle belangrijke dingen die je morgen bij de hand wil hebben (Make-up, paracetamol, telefoon, zakdoekjes, deodorant, kam, pleisters, naai-kit, extra panty, etc.).

57. Hang je bruidsjurk klaar.

58. Leg de trouwringen klaar.

59. Leg geld klaar voor de leveranciers, als je hebt afgesproken contant te betalen op de trouwdag.

60. Duik met een kopje thee en een tijdschriftje lekker vroeg je bed in. Adem in, adem uit. Het komt allemaal goed!

OP DE DAG VAN HET HUWELIJK

61. Probeer tijd te nemen voor het ontbijt en stil te staan bij het feit: vandaag ga je trouwen!

62. Laat je mooi maken: kapsel, make-up, nagels, etc.

63. Ga ruim op tijd weg en vergeet de trouwringen, je tas en het bruidsboeket niet.

NA HET HUWELIJK

64. Heb je alle facturen betaald? Controleer of de bedragen kloppen, voor je betaalt.

65. Kies de foto´s uit bij de trouwfotograaf en stel eventueel een album samen.

66. Stuur een bedankje naar je gasten.

67. Werk de foto´s op je Facebooksite bij en vraag gasten hun foto´s toe te voegen. Zo kunnen jullie samen nagenieten!

catering bruiloft, catering trouwen, trouwen op locatie, checklist bruiloft, checklist trouwen, event catering, evenementen, livecooking experience, livegekookt catering, catering rotterdam,

Livegekookt is:

  • Een uniek concept.
  • 100% vers!
  • Steigerhouten kookbuffetten.
  • 200% beleving!
  • Overal inzetbaar.
  • 13 jaar ervaring.

Livegekookt kan:

  • Uw evenement,
  • Bruiloft,
  • Huisshow,
  • Feest thuis,
  • Buffet,
  • Diner,
  • Vergadering,
  • Bedrijfsfeest cateren!

Catering Agenda 2015

  • 17 Bruiloften.
  • 22 BBQ's.
  • 5 Huisshows.
  • 4 Bedrijfsopeningen.
  • 9 Bedrijfsfeesten.
  • 40 Feesten particulier